כניסה לתפקיד חדש

מתקשים להחליט כיצד ליצור רושם ראשוני שישרת אתכם? חוששים מכניסה ל"נעליים גדולות"? מתמודדים עם כניסה ליחידה מורכבת שאינכם מכירים?

מנהל נמצא בקדמת הבמה וכאשר מנהל של ארגון או יחידה בארגון מתחלף, המנהל החדש נמצא במרכז תשומת הלב, במצב בו הוא צריך להתחיל לנהל תהליכי עבודה ואנשים שאינו מכיר.
כיצד ניתן לנצל את העיתוי של כניסה לתפקיד, כדי לרכוש את אמונם של העובדים, ליצור אווירה חיובית ולעשות צעדים נכונים גם לטווח הארוך?
כניסת מנהל לתפפקיד חדש בארגון, ובוודאי לתפקיד בארגון חדש, מספקת עבור המנהל הזדמנות לפתיחת דף חדש, הן בהיבטים של תפוקות ושינוי והן בהטבעת חותם על המרכיבים ה"עמוקים" – התרבות הארגונית, תהליכי העבודה, שביעות רצון של עובדים והזדהות שלהם עם הארגון. עבורו ועבור העובדים שלו, זו הזדמנות לשינוי, אך גם לעתים קרובות אתגר קשה, שדורש נקיטה בצעדי מניעה, עליהם נדון כאן.

באימון האישי:

נבדוק את התפיסה הניהולת של המנהל. תפיסה/זהות ניהולית מגובשת היא חיונית מאד להתנהלות של מנהל וליכולת שלו לנהל את הממלכה שלו, תוך מיצוי הפוטנציאל של התפקיד,באופן עקבי ובהתאם ליעדים שהוצבו.
נזהה את הציפיות והשאיפות של המנהל לקראת הכניסה לתפקיד, בצד החששות. נבדוק את הכלים והמשאבים האישיים שיש בידו. נקיים שחזור של ההתנסויות, עם דגש על נקודות של הצלחה, מימוש עצמי והשגת סיפוק.
לפני הכניסה לתפקיד חשוב יהיה לאסוף מידע עובדתי לגבי המקום החדש – למידה של תחומי העשייה, תהליכי העבודה, אפיוני העובדים, האינטראקציות עם הסביבה החיצונית. במידה שזה אפשרי, לקבל מידע גם לגבי האווירה, יחסי העבודה ומיהם הדמויות המשמעותיות במקום החדש. כאשר יהיה בידכם את מלוא המידע תוכלו להתחיל ולגבש סדר עדיפויות ולתכנן את היעדים שלכם.

נדבר על הימים הראשונים של הכניסה לתפקיד. ישנם מספר עקרונות חשובים בשלב זה:

  • ההצגה שלכם ושל תפקידכם בפני כל הגורמים מולם תעבדו במגמה ליצור בהירות, ציפיות ברורות ולהעביר מסר של התעניינות והתייחסות כלפי האנשים.
  • קיום שיחות אישיות עם העובדים, שבה תתאפשר היכרות, שבה תוכלו לקבל תמונה לגבי התפקידים, האינטראקציה עם עובדים אחרים, היכן יש חיבור והיכן חסר, התרשמות מהעמדות ומשביעות הרצון של כל עובד.
  • בהצגה העצמית בפני העובדים, עדיף תמיד להישמע צנוע, לא להכריז מהר מדי על שינויים, אלא להדגיש את הרצון שלכם ללמוד היטב את המערכת ולאפשר לעובדים לבטא את העמדות שלהם והדעות לגבי מקום העבודה שלהם ולגבי שינוים נחוצים.
  • בחודש הראשון, המשימה העיקרית תהיה להכיר את הממלכה שלכם ולגבש תכנית עבודה, על פי היעדים שתגדירו, שיאפשרו לכם לנהל את היחידה/הארגון על פי תכנית עבודה וסדר עדיפות ברור. בשבועות הראשונים, תתעצב במידה רבה התדמית שלכם בעיני העובדים ולכן חשוב יהיה לרכוש את אמונם. ברור שזה ידרוש מכם תשומת לב ואנרגיה, אבל חשוב לזכור שעובדים תמיד מצפים לראות כיצד יפעל המנהל החדש, עם כניסתו לתפקיד ולכן ההתנהגות שלכם תזכה להרבה תשומת לב וככל שתעביר מסרים ברורים, כך יצטמצמו הפרשנויות והשמועות.

אם ברצונכם לנצל את העיתוי של כניסה לתפקיד חדש ליצירת תנופה והשפעה ולהתחיל באופן הנכון את ניהול המקום החדש, התקשרו אלי ואשמח לבנות אתכם את הדרך החדשה.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות