שילוב עבודה וחיי משפחה

מרגישים חוסר נוחות שהעבודה באה לפני המשפחה? מתלבטים בין קריירה ניהולית, לבין להיות אמא או אבא? מרגישים שאתם מפסידים את החווייה לראות את ילדיכם גדלים?

בחברה המערבית ובישראל בפרט, המחויבות לקריירה ולמקום העבודה מתנגשת לעתים קרובות עם תפקידנו כהורים וגורם לרגשי אשמה ולעתים גם להחלטה קשה להוריד פרופיל בקריירה, כדי לא לפגוע במשפחה.

כיצד ניתן לשלב באופן הנכון עבודה וקריירה עם תפקידינו כאם/אב ובן זוג? כיצד ניתן לממש את עצמינו בקריירה, בלי להרגיש אשמה בגלל היעדרות מהבית?

השילוב בין קריירה לעבודה קשה למשתייכים למגזרים שונים במשק- משרתי קבע, עובדי הייטק, מנהלים, עצמאיים. השילוב קשה יותר לנשים, שעדיין נושאות יותר מגברים בנטל ההורות.
המחויבות לעבודה ולהצלחה גובה מאיתנו מחירים. רבים מתקשים לשים גבולות ברורים בין עבודה לבית ולמשפחה.
גברים, יותר מכך נשים המחוייבים לקרירה שלהם, מוצאים עצמם מוצפים ברגשי אשמה – "אני לא יכול להזניח יותר את המשפחה", "לא רואים אותי בבית", "לילד שלי יש בעיות בבית ספר ואני אשמה בזה".
המשקל הכמותי של משך הזמן בו אתם נמצאים עם בני הזוג ועם הילדים אינו תמיד העיקר. הורה עייף ומותש ,שאין לו אנרגיה וחשק לשחק עם הילדים או לצאת לבילוי, אינו מנצל את זמן הנוכחות שלו כהורה או בן זוג לבילוי זמן איכותי עם היקרים לו. כך שלא בהכרח כמות הזמן היא החשובה, אלא איכותו היא משמעותית בשילוב בין קריירה ומשפחה.
קריירה תופסת מקום מרכזי אצל רבים. הקושי לשלב קריירה ומשפחה גדול יותר אצל נשים, שתפקידן המסורתי בגידול הילדים לא השתנה. הצלחה בקריירה גובה מחירים ומאלצת אותנו לבנות מחדש את סדר העדיפויות.
יש לבדוק אם הופעת רגשות אשמה היא תולדה של היסחפות במחוייבות שלנו לעבודה, שמלווה במחירים גבוהים שאולי בעתיד נראה אותם כיקרים מדי. מאידך, יתכן שנחוץ דווקא גיבוי ולגיטימציה פנימית למימוש עצמי (מה שרלוונטי במיוחד לנשים מוכשרות) כאשר מסתמנת הצלחה בקריירה וישנו צורך לממש אותה, שמתוסכל על ידי רגשי אשמה.

בתהליך האימון

נברר מה דוחף ומניע ועד כמה העבודה משרתת את הצרכים המקוריים שלכם, או שישנה השפעה גוברת של חששות ולחצים, אשר מבלי משים משפיעה ומעצבת את התודעה. נבדוק עד כמה חשוב לכם להתפתח ומהם היעדים שלכם בקריירה. בשלב זה ניתן יהיה לקבל החלטות ולגבש אסטרטגיה אישית. לעתים השינוי יתבטא בלמידה כיצד להציב גבולות בפני ממונים/עמיתים, לעתים, הדבר הנחוץ ביותר הוא אימון בניהול אפקטיבי של הזמן. ומאידך, במקרים אחרים, נגבש אסטרטגיה כיצד ללכת על מימוש עצמי וניצול הזדמנות בקריירה, ללא רגשי אשמה.
החלק של שיתוף המשפחה הוא חיוני בכל מקרה. לא פעם הרבה רצון טוב וכוונות טובות יורדים לטמיון בגלל היעדר תקשורת סביב הנושא הרגיש וגם כאן אוכל לסייע בהיערכות ומציאת הערוץ המתאים.

אם הגעתם למסקנה שאינכם רוצים להמשיך ולהיקרע בין עבודה למשפחה, התקשרו אלי וביחד נמצא את הדרך לשילוב הנכון עבורכם.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות