התמודדות עם מבחני מיון

לחוצים לקראת ראיון או מבחני מיון וחוששים שהלחץ יפריע לכם לתפקד? יש לכם ניסיון לא מוצלח בראיונות, או מבחנים קבוצתיים?

הצורך להתמודד בראיונות ובתהליכי מיון שונים הוא בלתי נמנע, לכל מי שמתמודד על תפקיד משמעותי במקום עבודה. עם כל הביקורת כלפי גופים שעוסקים במיון, אין תחליף אמיתי ותקף לכלי המיון הוותיקים.
איך תוכלו להגיע לראיון או מרכז הערכה ולהציג את עצמכם באופן חופשי ומשוחרר מהמתח הזה? כיצד תוכלו לאפשר למראיין/איש המקצוע להתרשם מהיכולות שלכם ומהמוטיבציה שלכם?

השימוש בתהליכי מיון שכיח ומקובל בעולם העבודה למטרות שונות: בחינת התאמה של מועמדים לתפקיד ולארגון, בחינת התאמה לקידום לתפקידי ניהול/פיקוד, מיון לתפקידים ויחידות מיוחדות בצבא ועוד.
בצד הלגיטימציה שיש לתהליכי מיון, כאמצעי שמשרת ארגונים באיתור אנשים מתאימים, רבים מגיבים בחשש רב ובמתח כלפי החשיפה שמצפה להם. יש מספר סיבות לתגובות השליליות כלפי תהליכי מיון:

  1. אנשים מעדיפים להימנע מחשיפה לביקורת וחשיפה של חולשות שלהם.
  2. יש מימד של עמימות לתהליכי מיון. הנבחנים אינם יודעים בדרך כלל למה יידרשו ובמה ייבחנו ועמימות יוצרת חרדה.
  3. מועמדים חשים תלות בגורם הממיין. הם בידיים שלו והוא יחרוץ את גורלם.
  4. אנשים רבים מדווחים על אכזבה מתוצאות תהליך המיון שעברו ומציגים אותו כשרירותי ולא הוגן.
  5. יכולת הניבוי של מבחני מיון היא מוגבלת. לפעמים הסיטואציה של המבחנים מקצינה או ממתנת תגובות של הנבחנים, באופן שאינו משקף את התנהגותם הרגילה.

כיצד תוכלו להיתרם מהכנה נכונה?

היעד של ההכנה הוא להביא את המועמד לידי ביטוי אותנטי ומלא ככל האפשר של היכולות והנתונים האישיים שלו במהלך תהליך המיון.
ראשית, האימון מייצר הרגעה ושחרור מהלחצים והמתח שלקראת המבחנים. התהליך עצמו כולל מסר של "תהיה מי שאתה". במידה שמועד מבחני המיון עדיין רחוק, האימון יעשה "בשטח", כלומר המועמד ישפר מיומנויות שנדרשות בתפקיד באמצעות שינוי ההתנהלות שלו בעבודה ובחיים וממילא יחזק את הביטחון העצמי שלו. (קשה באימונים קל בקרב…)

במידה שמועד המיון קרוב, תהליך הכנה אפייני יכלול היכרות עם המועמד, הרקע שלו, זיהוי נקודות החוזקה, בצד החששות. תיערך סימולציה של ראיון, שבו תמיד עולה באופן ברור הדימוי העצמי של המועמד וההשלכות על האופן שבו מציג עצמו. באופן טבעי ,יינתן למועמד משוב על הנוכחות שלו והאופן שבו הוא מציג את עצמו ותינתן הכוונה, כיצד להביא את עצמו ואת יכולותיו באופן אמיתי ומלא. במידה שתהליך המיון כולל משימות קבוצתיות, תינתן התייחסות לנוכחות של המועמד והכוונה לגבי ההשתלבות במשימות הקבוצתיות, באופן אותנטי שמייצג את אישיותו. מועמדים שמגיבים במתח, שמפריע לתפקודם, יקבלו אימון בסיוע כלים כמו חשיבה חליפית ו N.L.P שמאפשרים החלפה של התגובה האמוציונלית, בחשיבה רציונלית, שמאפשרת התמודדות לא הפרעה של חרדה. לבסוף, הנועץ מקבל סכום כתוב של ההתרשמות ושל ההכוונה וההמלצות.
ניתן להתמודד עם ראיונות/מבחני מיון באופן אותנטי וללא מתח שמונע מכם להציג את מלוא יכולותיכם. התקשרו אלי ואסייע לכם להתגבש, להגיע למבחנים בטוחים בעצמכם לבטא את היכולות שלכם  ולמצות את היתרונות שאתם מביאים עמכם. 

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות